VOP

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

Společnosti HERZ, s.r.o. se sídlem Brno, Vídeňská 264/120b, PSČ 619 00, IČO: 49970224, DIČ: CZ 49970224, zapsané v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 11981 (dále jen „Prodávající“).

 

Článek I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) Prodávajícího upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., Občanského zákoníku (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé z Kupní smlouvy nebo Rámcové kupní smlouvy.
  2. Tyto VOP se vztahují na smluvní vztahy z Kupní smlouvy nebo Rámcové kupní smlouvy uzavřené s Kupujícím jako podnikatelem. Dle ust. § 420 a násl. Občanského zákoníku je podnikatelem ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku.
  3. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy nebo Rámcové kupní smlouvy a jsou závazné pro smluvní strany dnem uzavření příslušné smlouvy. Kupující s těmito VOP vyjadřuje souhlas dnem uzavření Kupní smlouvy nebo Rámcové kupní smlouvy s prodávajícím.
  4. Ustanovení odchylná od těchto VOP je možné sjednat pouze písemně v samostatné Kupní smlouvě nebo v Rámcové kupní smlouvě, taková odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
  5. Prodávající je oprávněn měnit či doplňovat znění těchto VOP. Aktuální znění VOP vždy Prodávající uveřejní na svých webových stránkách herz.cz s datem účinnosti. Provedenou změnou či doplněním však nejsou dotčena práva a povinnosti Kupujících vzniklá za účinnosti předchozího znění VOP.
  6. Tyto VOP se nevztahují na koupi zboží Prodávajícího na jeho e-shopu na adrese herz24.cz .

  

Článek II. PŘEDMĚT KOUPĚ – zboží Prodávajícího

 

  1. Prodávající je dceřinou společností společnosti Herz Armaturen Ges.m.b.H. a výhradním dodavatelem výrobků této společnosti v České republice. Herz Armaturen Ges.m.b.H. je jediným rakouským a jedním z nejvýznamnějších evropských výrobců termostatických ventilů, hlavic, regulačních armatur a příslušenství pro soustavy vytápění a chlazení.

Firma HERZ Armaturen Ges.m.b.H. vlastní moderní systém řízení jakosti, který je certifikován podle ISO 9001, stejně jako další národní a mezinárodní certifikáty pro celý výrobní sortiment.

  1. Prodávající prohlašuje, že všechny jím prodávané výrobky splňují veškerá zákonné požadavky nezbytné pro jejich uvedení do provozu a užívání na území Evropské unie a mají zákonem i příslušnými oborovými normami vyžadované certifikáty kvality.
  2. Jednotlivé typy výrobků dodávané Prodávajícím včetně jejich specifikace jsou uvedeny v Katalozích Herz, které jsou dostupné na herz.cz ve formátu PDF.
  3. Ceny výrobků Prodávajícího jsou uveřejněny v Ceníku Herz či Cenících Herz, které jsou dostupné na herz.cz. Prodávající si vyhrazuje právo provádět úpravy ceny výrobků aktualizací Ceníku Herz, každý Ceník Herz obsahuje informaci o tom, od kterého data je účinný. Ceny zboží uvedené v Ceníku Herz jsou uvedeny bez DPH. Uveřejněním Ceníku Herz není omezena možnost Prodávajícího uzavřít Kupní smlouvu nebo Rámcovou kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek a individuálně určené kupní ceny (např. uplatnění množstevních slev, slev za obrat a splnění dalších ukazatelů).

  

Článek III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

 

  1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je Objednávka Kupujícího. Objednávku je možno učinit těmito způsoby:
  2. osobně v sídle Prodávajícího;
  3. zasláním e-mailu na kontaktní adresu Prodávajícího (dotaz na zboží, poptávka zboží, objednávka);
  4. prostřednictvím obchodního zástupce Prodávajícího;
  5. prostřednictvím aplikace B2B na webové stránce Prodávajího na herz.cz ;
  6. způsobem sjednaným individuálně v Kupní smlouvě nebo v Rámcové kupní smlouvě.
  7. Z objednávky musí být zřejmé:
  8. označení Kupujícího tak, aby bylo možno vystavit daňový doklad;
  9. určení výrobků prodávaných Prodávajícím (dále jen zboží), které je předmětem koupě – počet, jakost, označení zboží (dle platného Katalogu Herz);
  10. další údaje, jsou-li podstatné pro uzavření kupní smlouvy (doba dodání, provedení úprav, místo převzetí zboží, způsob převzetí zboží, doprava zboží, apod.);
  11. označení osoby, která jménem Kupujícího zboží objednává – jméno, příjmení, označení funkce u Kupujícího.
  12. Jsou-li údaje v Objednávce dostatečné a Prodávající je schopen objednané zboží dodat, potvrdí Kupujícímu písemně přijetí objednávky (zpravidla písemně zasláním e-mailu). Součástí přijetí objednávky je vždy písemné Potvrzení objednávky (akceptace) v PDF formátu obsahující označení předmětu koupě, jednotkovou a celkovou kupní cenu a další podmínky koupě.
  13. Dodací lhůtu uvede Prodávající v Potvrzení objednávky. Dodací lhůta je závislá na druhu objednaného zboží a stavu skladových zásob.
  14. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu, nejasnosti v Objednávce) požádat Kupujícího o upřesnění Objednávky (například písemně či telefonicky).
  15. Potvrzení objednávky ze strany Prodávajícího s výhradami, doplňky či změnami je novým návrhem na uzavření smlouvy a smlouva je v tomto případě uzavřena pouze v případě, že Kupující upravené Potvrzení objednávky Prodávajícímu písemně potvrdí (akceptuje změny Objednávky ze strany Kupujícího).
  16. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniká doručením Potvrzení objednávky (akceptací), příp. potvrzením změněné Objednávky dle odst. 5. tohoto článku.
  17. Kupující se zavazuje zajistit, aby Objednávky jeho jménem zadávala oprávněná osoba s tím, že Prodávající není povinen ověřovat oprávněnost této osoby.
  18. Prodávající se Potvrzením objednávky zavazuje dodat Kupujícímu objednané zboží ve smluveném množství, jakosti a provedení. Pokud není v Potvrzení objednávky uvedeno jinak, sjednává se jakost, provedení a způsob využití dodávaných výroků tak, jak je uvedena v Katalozích Herz uveřejněných na www.herz.cz, přičemž ohledně technické specifikace platí specifikace uvedená v Technických listech Herz uveřejněných na ww.herz.cz.
  19. Prodávající se zavazuje dodat objednané zboží nové, dosud nepoužité.

  

Článek IV. KUPNÍ CENA a její splatnost

 

  1. Není-li v Potvrzení objednávky výslovně uvedeno jinak, jsou v celkové kupní ceně zboží zahrnuty všechny náklady Prodávajícího související s předáním zboží Kupujícímu ve stavu nemajícím vady, zejména pak materiálové náklady, náklady na balení zboží, náklady na kontrolu zboží, návody, technické listy a montážní listy. V kupní ceně nejsou dále zahrnuty náklady na dopravu, pokud není mezi stranami sjednáno jinak.
  2. Na kupní cenu Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Faktura je přílohou Potvrzení objednávky a musí splňovat veškeré náležitosti účetních a daňových dokladů vyžadované platnými právními předpisy (zejména zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty). Vystavené faktury jsou splatné ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení, pokud není mezi stranami písemně sjednána jiná splatnost.
  3. Kupní cena může být Kupujícím uhrazena v hotovosti, prostřednictvím platební karty, platbou QR kodem nebo převodem na účet se splatností uvedenou na faktuře – daňovém dokladu. V případě pochybností se má za to, že faktura byla Kupujícímu doručena třetího dne ode dne
  4. jejího odeslání prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu sídla/místa podnikání,
  5. jejího odeslání na elektronickou adresu uvedenou v Objednávce,
  6. od jejího odeslání do datové schránky Kupujícího.
  7. Za den provedení úhrady kupní ceny zboží nebo jeho části se považuje den, kdy příslušná částka byla:
    1. připsána ve prospěch účtu Prodávajícího, nebo
    2. uhrazena v hotovosti k rukám zmocněné osoby Prodávajícího.
  8. Neuhradí-li Kupující kupní cenu zboží nebo její část ve lhůtě uvedené ve faktuře, je Prodávající oprávněn odmítnout Kupujícímu dodat jakékoliv další zboží dle již Potvrzených objednávek či již uzavřených Kupních smluv a Rámcových kupních smluv, popř. odstoupit od uzavřených smluv bez ohledu na to, zda s jejich plněním již bylo či nebylo započato. V tomto případě Kupující nemá nárok na žádné sankce ani náhradu škody vůči Prodávajícímu.
  9. Platba formou zápočtu bez předchozího písemného souhlasu Prodávajícího je vyloučená.
  10. V případě, že by měl Prodávající vystavit Kupujícímu dobropis a současně by měl vůči Kupujícímu pohledávku z titulu nezaplacené faktury po lhůtě splatnosti, je Prodávající oprávněn započíst částku dobropisu vůči své pohledávce.
  11. Strany sjednávají, že platba Kupujícího bude přednostně započítána na jiné příslušenství pohledávky, poté na úroky z prodlení, úroky a nakonec na jistinu.
  12. Každé částečné plnění ze strany Kupujícího bude považováno za uznání případného zbytku dluhu.

 

Článek V. DODÁNÍ PŘEDMĚTU KOUPĚ, ZPĚTNÝ ODBĚR ZBOŽÍ

 

  1. K převzetí zboží dochází
  2. v sídle Prodávajícího,
  3. předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího.
  4. Při převzetí zboží Kupujícím v sídle Prodávajícího Prodávající splní svou povinnost odevzdat zboží Kupujícímu, umožní-li mu nakládat se zbožím v sídle Prodávajícího a včas mu to oznámí, (sídlo Prodávajícího je místem plnění dle ust. § 2088 Občanského zákoníku). K převzetí zboží v sídle Prodávajícího dochází jeho předáním oprávněné osobě Kupujícího dle odst. 7., 8. tohoto článku.
  5. Má-li Prodávající zboží odeslat, odevzdá zboží Kupujícímu předáním prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího. Při odeslání Prodávající zboží řádně označí jako zásilku pro Kupujícího. Prodávající informuje Kupujícího o přepravci zboží a době odeslání (pokud přepravu zajišťuje Prodávající), pokud je to třeba, zašle mu dokumenty opravňující Kupujícího k převzetí zásilky se zbožím.
  6. Zboží Prodávající odesílá prostřednictvím vhodné přepravní společnosti a na dobírku, pokud není mezi stranami sjednáno jinak (v Potvrzení objednávky, Kupní smlouvě, Rámcové kupní smlouvě). Prodávající informuje Kupujícího v Potvrzení objednávky nebo v informaci o předání zboží k přepravě o výši ceny za přepravu, pokud mu je známa.
  7. Odpovědnost za škody na přepravovaném zboží přechází na Kupujícího okamžikem předání zboží k přepravě prvnímu dopravci.
  8. Prodávající se zavazuje zboží zabalit a zajistit tak, aby během přepravy nedošlo vlivem vadného balení či zajištění k jeho poškození.
  9. Bez ohledu na to, která osoba převezme objednané zboží nebo podepíše dodací list, platí, že uskuteční-li se dodávka zboží v místě dodání podle Objednávky, považuje se zboží za řádně dodané. Podepisování všech listin a dokladů souvisejících s dodáním a převzetím zboží je třeba vykonat tak, že příslušná osoba ke svému podpisu napíše čitelně hůlkovým písmem svoje jméno, příjmení a funkci. O povinnosti Prodávajícího ověřovat oprávněnost osoby přebírající zboží za Kupujícího platí obdobně to, co je uvedeno v čl. III. odst.8. výše.
  10. V případě, že Kupující odmítne převzít objednané a v dohodnutém termínu řádně dodané zboží, či z jakéhokoli důvodu neumožní předání zboží, uhradí Prodávajícímu náklady související s dodáním nepřevzatého zboží, resp. škodu, která Prodávajícímu z tohoto důvodu vznikla. Vynaložené náklady na dopravu a případnou další škodu je Kupující povinen uhradit do deseti (10) pracovních dní ode dne doručení příslušné faktury Prodávajícím
  11. Lhůta k dodání zboží se prodlužuje o každou dobu prodlení Kupujícího s převzetím zboží.
  12. Kupující je oprávněn požádat Prodávajícího o zpětný odběr dodaného zboží, a to písemně, s bližší specifikací zboží, které chce vrátit zpět. Na základě této žádosti Prodávající rozhodne, zda nabízené zboží odebere zpět a v jakém rozsahu. V případě, že Prodávající zpětný odběr odsouhlasí, obě strany se dohodnou na způsobu vrácení zboží zpět do skladu Prodávajícího a úhradě nákladů s tím spojenou. K přechodu vlastnického práva zpět na Prodávajícího dojde poté, co odpovědná osoba Prodávajícího provede kontrolu vráceného zboží a určí, které zboží je bez vad a Prodávající jej převezme zpět  a které vykazuje vady a Prodávající jej zpět neodebere. Toto rozhodnutí Prodávající písemně sdělí Kupujícímu. Vadné zboží není Prodávající povinen převzít a Kupující je povinen si je na své náklady odvézt zpět.
  13. Zasláním Rozhodnutí o zpětném odběru zboží dochází mezi stranami k uzavření kupní smlouvy. Kupujícímu za toto zboží náleží kupní cena odpovídající ceně, za kterou zboží od Prodávajícího koupil, snížená o poplatek za vrácení zboží ve výši 10% z kupní ceny. Kupující na kupní cenu za zpětný odběr vystaví fakturu ve formě dobropisu, které je splatná ve lhůtě stanovené v těchto VOP ( čl.IV. odst.2).

  

ČLÁNEK VI. PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY

 

  1. Nebezpečí škody na věci přechází na Kupujícího převzetím zboží. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující zboží, ač mu s ním Prodávající umožnil nakládat. Škoda na zboží, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže Prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
  2. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství.
  3. Je-li přeprava zboží uskutečněna přepravcem, je Kupující povinen zboží při převzetí prohlédnout za přítomnosti přepravce a přesvědčit se, zda nedošlo k poškození zboží či poškození obalu zásilky.

 

Článek VII. ODPOVĚDNOST ZA VADY, REKLAMACE

 

  1. Věc je vadná, nemá-li vlastnosti uvedené v čl. III. odst. 8., 9. těchto VOP. Za vadu se považuje i plnění jiného zboží, než je uvedeno v Potvrzení objednávky a vady v dokladech nutných pro užívání zboží.
  2. Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti Prodávajícího vzniklé z poskytnuté záruky za jakost (čl. IX. VOP) tímto nejsou dotčeny.
  3. Kupující je povinen zboží prohlédnout co nejdříve po převzetí zboží a přesvědčit se, zda zboží nemá zjevné vady. Nároky Kupujícího z titulu odpovědnosti Prodávajícího za zjevné vady zboží zaniknou, nebude-li písemná reklamace zjevné vady zboží doručena Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl Kupující prohlídkou zjistit.
  4. V případě vady zboží způsobené vadným balením nebo vadným zajištěním zboží při jeho přepravě, za které odpovídá Prodávající, je Kupující povinen při reklamaci předložit Škodní protokol, který Kupující sepíše s přepravcem zboží. Protokol musí obsahovat popis škod a fotodokumentaci (fotografie, videozáznam) prokazující stav poškozeného zboží a obalů, v nichž bylo zboží přepravováno, a podpis přepravce potvrzující skutečnosti uvedené v Protokolu, příp. jeho vyjádření. Bez předložení Škodního protokolu obsahující shora uvedené náležitosti, není Prodávající povinen uznat nárok Kupujícího z těchto vad.
  5. Kupující je povinen vadu písemně oznámit Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, jinak jeho nárok z odpovědnosti za vady zaniká.
  6. Práva z odpovědnosti za vady zboží je Kupující oprávněn uplatnit pouze tehdy, pokud zboží je užíváno v souladu s technickými předpisy, technickými normami a technickou specifikací uvedenou v Technickém listu zveřejněném na ww.herz.cz nebo dodaném Kupujícímu spolu se zbožím a pokud je zboží užíváno pro účely uvedené v Katalozích Herz či pro účely obvyklé.
  7. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé:
    1. opotřebením a poškozením vzniklé v důsledku běžného užívání zboží,
    2. poškozením zboží v důsledku jeho použití v rozporu s pokyny uvedenými v Technickém listu, Návodu k použití, Montážním listu a dalších pokynech dodaných Kupujícímu spolu se zbožím a v rozporu s obecně známými a obvyklými způsoby používání;
    3. poškozením zboží způsobeným jeho znečištěním, neodborným připojením, sestavením či montáží, neodborným zacházením, neodbornou údržbou či opravou nebo nedodržením intervalů údržby, které byly výrobcem stanoveny;
    4. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
    5. jestliže bylo zboží použito ve spojení s takovým výrobkem, spotřebním materiálem, příslušenstvím nebo instalováno takovým způsobem, který je v rozporu s pokyny jeho výrobce,
    6. mechanickým poškození zboží nemající vliv na jeho řádné fungování;
    7. vad a poškození způsobených jakýmkoliv neodborným zásahem do zboží;
    8. elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
    9. poškozením zboží či jeho části počítačovým virem apod.
    10. zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
    11. vad a poškození způsobených protiprávním jednáním Kupujícího, jeho zaměstnanců či třetích osob (vandalismus, neoprávněné použití věci);
    12. zásahem vyšší moci, působením přírodních živlů (povodeň, požár, vítr, apod.) či plněním povinností stanovených státními orgány.
  8. Některé zboží, či jeho části může podléhat rychlejšímu opotřebení. Jedná se o zboží s vyznačenou dobou použitelnosti či trvanlivosti (např. těsnění, bateriové články), v tomto případě se dosažení obvyklé životnosti zboží či jeho části považuje za opotřebení způsobené běžným užíváním a nejedná se o vadu zboží.
  9. Reklamaci/uplatnění nároků z vad zboží je Kupující povinen provést písemně a zaslat ji poštovní přepravou na adresu sídla Prodávajícího, nebo e-mailem osobám odpovědným za Zákaznický servis Prodávajícího nebo do datové schránky Prodávajícího.

 Součásti reklamace je

  1. uvedení důvodu reklamace,
  2. jak se vada projevuje,
  3. číslo faktury Prodávajícího, v níž je reklamované zboží uvedeno,
  4. jakým způsobem má být vada odstraněna;
  5. označit osobu, která je za Kupujícího pověřena k jednání s Prodávajícím ve věci reklamace.
  6. Jestliže Kupující nenavrhne způsob vyřízení reklamace, tj. způsob odstranění vady, rozhodne o způsobu odstranění vady Prodávající.
  7. Nedohodne-li se Prodávající s Kupujícím jinak, je Kupující povinen doručit vadné zboží na adresu sídla Prodávajícího nebo na jiné místo předem dohodnuté. Není-li výše uvedený postup možný nebo je nehospodárný, lze dohodnout jiný postup, zpravidla pak posouzení vady u Kupujícího, když náklady s tím spojené hradí v plném rozsahu Kupující až do doby, než se prokáže, že reklamace je oprávněná.
  8. Kupující je povinen uhradit Prodávajícímu veškeré účelně vynaložené náklady, které Prodávající vynaložil v souvislosti s reklamací vady zboží, jež byla Kupujícím uplatněna neoprávněně nebo kterou Prodávající neuznal.
  9. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že Prodávající odpovídá za jakoukoliv škodu způsobenou Kupujícímu vadou zboží nebo v souvislosti s ní nebo jakoukoliv peněžitou či nepeněžitou újmu způsobenou jiným porušením svých povinností vyplývajících z uzavřené Kupní smlouvy pouze do výše kupní ceny zboží.
  10. Ustanovení uvedená v tomto článku se nepoužijí:
  11. a) u zboží prodávaného za nižší cenu v případě vady, pro kterou byla nižší cena ujednána,
  12. b) na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,
  13. c) u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím.

 

Článek VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí,
  2. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží;
  3. použil-li Kupující zboží ještě před objevením vady;
  4. nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím; nebo
  5. prodal-li Kupující zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li ho, anebo ho pozměnil při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující Prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá Prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
  6. Neoznámil-li Kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

 

Článek IX. ZÁRUKA ZA JAKOST

  1. Prodávající poskytuje na zboží dodané Kupujícímu záruku za jakost.
  2. Záruku může Prodávají poskytnout  také na část výrobku či zvolit odlišnou délku záruční doby pro jednotlivé části výrobku či pro jednotlivé jeho vlastnosti. Záruční doba jednotlivých výrobků a rozsah záruky je uveden na webových stránkách Prodávajícího herz.cz  v sekci PRODUKTY u každého jednotlivého výrobku samostatně.
  3. Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí zboží Prodávajícím nebo ode dne, kdy zboží Prodávající bezdůvodně odmítl převzít.
  4. V případě, že záruční listy, technické listy, návody k instalaci a údržbě dodané spolu se zbožím či zveřejněné na webových stránkách Prodávajícího herz.cz v sekci PRODUKTY stanoví podmínky vztahující se k instalaci, údržbě či revizi zboží, je jejich dodržení ze strany Prodávajícího podmínkou pro trvání poskytnuté záruky. Jejich nedodržením dochází k zániku záruky poskytnuté Prodávajícím.
  5. Vady, na něž se vztahuje záruka,  Prodávající odstraní opravou, výměnou vadného dílu nebo dodáním nového zboží či části vadného zboží, způsob odstranění záruční vady volí Prodávající.
  6. Kupující je povinen práva z poskytnuté záruky uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady, v případě prodlení Prodávající neodpovídá za zhoršení vady způsobené jejím pozdním uplatněním. V ostatním platí ustanovení čl. VI. odst. 6. -13. této smlouvy.
  7. Pokud jsou Kupujícímu poskytnuty bezplatně jakékoliv dárky, nevztahuje se na ně záruka ani jiná práva Kupujícího z odpovědnosti za vady.

 

Článek X. SANKCE

 

  1. Jestliže se Kupující ocitne v prodlení s úhradou kupní ceny, náleží Prodávajícímu smluvní úroky z prodlení ve výši 0,5 % denně z celkové kupní ceny za každý den prodlení.
  2. Smluvní pokuta se stává splatnou okamžikem svého vzniku, aniž by Prodávající byl povinen Kupujícímu, jakkoliv oznamovat vznik svého nároku na ni. Prodávající je oprávněn provést pouze vyúčtování smluvní pokuty vystavením faktury a toto písemně sdělit Kupujícímu v souladu s účetními a daňovými předpisy.
  3. Uhrazením smluvní pokuty nezaniká právo Prodávajícího na náhradu škody, Prodávající má právo vzniklou škodu v plné výši požadovat a uplatňovat, mezi stranami se neuplatňuje ust. § 2050 Občanského zákoníku.
  4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.

 

Článek XI. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI

 

  1. Ve věci ochrany a zpracování osobních údajů Kupujícího ze strany Prodávajícího se použijí Zásady pro zpracování a ochranu osobních údajů uvedené na herz.cz.
  2. Veškerá oznámení nebo sdělení prováděná na základě těchto VOP musí mít písemnou formu, s výjimkami uvedenými v těchto VOP, a musí být druhé straně řádně doručena. Za řádně doručenou písemnost se považuje písemnost, která byla:
    1. předána adresátovi prostřednictvím zaměstnance odesílatele, pak je doručeno dnem převzetí nebo
    2. předána k poštovní přepravě, pak je dnem doručení třetí den po předání k poštovní přepravě nebo
    3. doručena na e-mailovou adresu uvedenou na webových stránkách Prodávajícího nebo uvedenou v e-mailu zaslaném Kupujícím, pak je dnem doručení třetí den po odeslání na uvedenou e-mailovou adresu nebo
    4. doručena do datové schránky smluvní strany.
  3. Kupující není oprávněn bez předchozího souhlasu Prodávajícího sdělovat třetím osobám údaje o uzavřených kupních smlouvách s Prodávajícím.

 

Článek XII. VYŠŠÍ MOC

 

  1. Smluvní strany nenesou odpovědnost za dočasné či trvalé prodlení s plněním povinností vyplývajících z Rámcové smlouvy (včetně těchto VOP), pokud k tomuto prodlení došlo v důsledku překážky, která nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, a pokud nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala (dále jen „Vyšší moc“). Za Vyšší moc jsou považovány především živelné a jiné katastrofy.
  2. Smluvní strana, která se odvolává na Vyšší moc je povinna písemně oznámit druhé smluvní straně bez zbytečného odkladu, nejpozději však do pěti (5) pracovních dní, že nastaly okolnosti Vyšší moci. Ve stejném termínu je třeba oznámit též ukončení okolností Vyšší moci.
  3. Dokud dotčená smluvní strana neinformuje druhou smluvní stranu o případu Vyšší moci, nemá právo odvolávat se na případ Vyšší moci. Budou-li okolnosti Vyšší moci trvat déle než třicet (30) po sobě jdoucích dní a budou-li tyto okolnosti Vyšší moci druhé smluvní straně řádně oznámeny, je smluvní strana, vůči které okolnosti Vyšší moci působí, oprávněna od Rámcové smlouvy odstoupit.
  4. Smluvní strany si vypořádají vzájemná práva a závazky existující ke dni ukončení Rámcové smlouvy odstoupením z důvodu Vyšší moci, nejsou však oprávněny nárokovat náhradu škody, která jim v důsledku toho vznikla nebo vznikne.

 

Článek XIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 

  1. Právním řádem České republiky, zejména pak Občanským zákoníkem, se řídí jak tyto VOP, tak práva a povinnosti smluvních stran, která nejsou těmito VOP výslovně upravena, jakož i právní vztahy a právní jednání ze smluv uzavřených na základě těchto VOP, a to i při dodávkách zboží mimo území ČR nebo se subjekty (osobami) majícími sídlo mimo území ČR.
  2. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky, místně příslušným se sjednává soud dle sídla Prodávajícího.
  3. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
  4. Je-li některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknuta platnost ostatních ustanovení.
  5. Prodejní/obchodní podmínky Kupujícího, které nebyly Prodávajícím výslovně písemně odsouhlaseny, jsou vůči Prodávajícímu neúčinné, není-li jiné písemné dohody mezi stranami. Jestliže řeší kolizi ujednání prodejních či obchodních podmínek také prodejní/obchodní podmínky Kupujícího, platí, že mají vždy přednost tyto VOP.
  6. Smluvní strany výslovně vylučují použití ustanovení §§ 2051, 1799 a 1800 občanského zákoníku.
  7. Smluvní strany se dohodly, že Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

 

  

Tyto Všeobecné obchodní podmínky společnosti HERZ, s.r.o. podnikatel včetně jsou platné a účinné od 1.1.2025 a ruší předchozí znění VOP podnikatel.